lördag 28 september 2013

Paradisöar - Topp 5

Vita sandstränder på paradisöar
Tahiti, fotograf Mlenny Photography. En av Fijis öar, fotograf Thomas Ruecker.

Jag har besökt många öar då jag älskar stränder, sol- och bad. Min topp 5 lista av de öar som jag har rest till ser ut så här:

  1. Fiji, Yasawaöarna. Flera öar med otroligt vackra paradisstränder. Mjuk och vit sand med turkost klart vatten. På Fiji hade jag/vi lättast att hitta stränder som vi kunde ha helt för oss själva.
  2. Cook Islands. Lugna, vita stränder även här med vajande palmer. Snorkvänligt vatten med många färgglada fiskar.
  3. Tahiti. Även detta är ett paradis med klart vatten, vita stränder, palmer och bungalows.
  4. Kreta. Elafonissi är den bästa stranden som jag har varit på i Europa. Vita stränder, långgrunt, klart turkosskiftande vatten. Inga försäljare på stranden (det var det inte heller på stränderna ovan).
  5. Thailand, PhiPhi. Ännu en ö med vita härliga stränder. En populär destination för dagsutflyfter, så stranden delas med andra. Men minns fortfarande den underbart mjuka sanden under fötterna.

Härlig sandstrand och turkost vatten på Cook Islands
Härlig sandstrand på Cook Islands, fotograf LimeWave - 
Inspiration to Exploration

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar