fredag 11 oktober 2013

Veckans resepryl - resehandduk

Resehandduk från Lifeventure
Resehandduk i microfiber från Lifeventure

Resehanddukar torkar snabbare, tar mindre plats och väger mindre än vanliga handdukar. Detta tycker jag är en måstepryl ifall du ska ha med dig handduk på resan. Även bra för dig som tränar eller brukar ta med dig handduk när du sover över hos släkt och vänner.

Det finns en mängd varianter i olika material, hitta den som känns bäst för dig. Min personliga erfarenhet är att handduken av silke är tunnast, lättast och torkar snabbast, men den blir väldigt blöt när man torkar sig med den och jag tycker att uppsugningsförmågan var sådär. Den jag använder nu är en microfiberhandduk likt den ovan, fast i mindre storlek, som jag hittills är väldigt nöjd med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar