lördag 24 augusti 2013

Väderkoll

Väderkoll, vädersajter
Bild Tom Nulens


När jag planerar mina resor brukar jag bland annat använda mig av olika vädersajter. Det kan vara bra att ha koll på ungefär hur varmt/kallt det kommer att vara och hur mycket sol/regn man kan vänta sig. Jag brukar surfa in på flera hemsidor, då sajterna i sig ofta inte har information om alla städer och länder i världen. Här är tre av de hemsidorna jag använder mig av mest:

UK Weather
Sök på staden du är intresserad av och klicka på "annually" för att få en översikt över årets temperaturer och regnmängd. Man kan även få mer detaljerad information per månad och se veckans aktuella väder.

Holiday Weather
Här är det också bara att söka på staden/landet du vill ha information om. Generell årlig information, per månad samt aktuellt väder.

Wunderground
Sök på staden du vill ha fakta om. En bit ner på sidan står det "History & Almanac" och "Season Weather Averages". Även på denna sida hittar du årlig information per månad och veckans aktuella väder.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar