fredag 23 augusti 2013

Veckans resepryl - Vattentät värdeförvaring

Vattentäta fodral till iPhone, kamera och surfplatta
Vattentäta fodral till iPhone (Griffin Technology), kamera (AquaPac) och surfplatta (Waterproof Case)

Vill du ha med dig mobil, pengar, kamera, surfplatta eller andra värdesaker till stranden, men är rädd att de ska få sand i sig, bli blöta eller att någon ska sno dem om du tar dig ett dopp? Då är vattentäta fodral något för dig! Det finns mängder att välja mellan i olika utföranden och prisklasser.

Själv använder jag ett fodral som rymmer både pengar och mobil. Detta är en pryl som jag använder flitigt på mina sol- och badsemestrar, då jag tycker att det är en klar fördel att kunna bada med sin reskompis hellre än att någon måste stanna på stranden och vakta. Många fodral är utformade så att du kan använda touch-funktionen fast att ex. mobilen ligger i fodralet.

Min erfarenhet av dessa fodral är bara positiv. Det har aldrig läckt in vatten, men för säkerhets skull brukar jag testa dem i handfatet med papper i innan jag reser iväg för att se så att de fortfarande fungerar som de ska. Hellre att pappret blir blött än att mobilen tar skada. Rekommenderar dig detta test även om du köper en ny produkt, för att se så att det inte är något fabrikationsfel på just den varan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar